رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد جزئیات طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشهد دوباره در وضعیت قرمز (۱۳ بهمن ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۷۸۴۱
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
مشهد دوباره در وضعیت قرمز (۱۳ بهمن ۱۴۰۰)
افزایش تصاعدی تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونایی در مشهد سرانجام کار خودش را کرد و آن طور که وزارت بهداشت اعلام کرده است، مشهد دوباره قرمز شد.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ افزایش تصاعدی تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونایی در مشهد سرانجام کار خودش را کرد و آن طور که وزارت بهداشت اعلام کرده است، مشهد دوباره قرمز شد. با ابتلای گسترده سویه جدید کرونا موسوم به امیکرون در شهر، خبر‌های ضدونقیضی از قدرت زیاد سرایت این ویروس جهش یافته به گوش می‌رسد.

در این راستا عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی با اشاره به انتشار بیماری از طریق سطوح مختلف بر قدرت سرایت سویه امیکرون تأکید کرد و گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس روی سطوح پلاستیکی تا ۸ روز باقی می‌ماند و حتی اگر از کنار فرد مبتلا هم عبور کنید، احتمالا مبتلا خواهید شد.

علیرضا صداقت با بیان اینکه ۲۰ درصد افراد بستری شده کمتر از ۹ سال و کودک بودند، افزود: براساس پیش بینی ها، سویه امیکرون میزان ابتلا و بستری بیشتری در کودکان ایجاد می‌کند. از این رو تأکید می‌شود که دریافت واکسن کودکان راهکاری برای پیشگیری از ابتلا و وخامت حال آنان است.

وی با بیان اینکه درباره کرونا یکی از سیاست‌های مهم بهداشتی و پیشگیری، واکسیناسیون است، تصریح کرد: در کشور‌های مختلف دنیا واکسیناسیون نوبت دوم را با درصد بالایی انجام دادند.

در کشور ما نیز همین طور است و آمار واکسیناسیون دز اول و دوم درخور توجه است، اما در آمار دریافت عمومی دز سوم عدد خوبی نداریم و استقبال نشده است. صداقت اضافه کرد: افرادی که دز سوم واکسن را دریافت کرده اند، بین افراد بستری و آی سی یو شدید هیچ جایگاهی ندارند و افرادی که فوت کرده اند نیز در سنین بالا بوده اند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونای استان با بیان اینکه در همه گیری کرونا نکته مهم، واکسیناسیون کودکان کمتر از ۱۲ سال است، بیان کرد: با توجه به اینکه در کشور‌های مختلف دنیا تجربه زیادی در این حوزه وجود ندارد، کمیته کشوری مبنا را بر مطالعات بین المللی قرار داد تا تکمیل اطلاعات واکسیناسیون افراد کمتر از ۱۲ سال در دنیا انجام شود.

شیوه بازگشایی دانشگاه‌ها در ابهام

مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در گفتگو با خبرنگار ما درباره شیوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه در ترم جدید، گفت: امروز دستورالعمل لازم برای بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد ابلاغ شد و براساس آن تا ۲ هفته آینده همه کلاس‌ها در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی به صورت حضوری برگزار خواهد شد، اما کلاس‌های دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ در ادامه روند پیشین، در نیم سال دوم نیز غیرحضوری خواهد بود.

محمد پهلوان افزود: هنوز ستاد استانی کرونا تصمیمی درباره شیوه برگزاری کلاس‌های دیگر دانشگاه‌های مشهد نگرفته است. البته با توجه به آغاز نیم سال دوم تحصیلی دانشگاه ها، به زودی در این زمینه تصمیم گیری می‌شود.

۴۶۸ بستری کرونایی

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۲۷۰ بیمار جدید مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شده اند، اظهار کرد: مجموع بیماران جدید بستری شده در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۸۶ نفر است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه شناسایی زودهنگام بیماران نقش مؤثری در درمان بیماران و جلوگیری از گسترش بیماری دارد، تصریح کرد: در این راستا علاوه بر آزمایشگاه‌های شهر مشهد، ۴۷ درمانگاه به دریافت تست رپید بر اساس نرخ مصوب اقدام می‌کنند.

وی افزود: هم اکنون ۶۴۳ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد ۴۶۸ نفر در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه قرار دارند.

پهلوان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۲۷۶۹ نفر به مراکز منتخب کرونا و ۱۵۰۷ نفر به بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه به صورت سرپایی مراجعه کرده اند، گفت: در شبانه روز گذشته ۲۶۶۷ بیمار جدید در مناطق زیرپوشش این دانشگاه شناسایی شده اند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر تزریق دز سوم واکسن برای مقابله با موج ششم، اضافه کرد: تاکنون ۲۳.۷۵ درصد از گروه‌های هدف بیش از ۱۸ سال به دریافت دز سوم واکسن اقدام کرده اند. این در حالی است که این میزان باید به بیش از ۷۰ درصد برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->